مقاله

چرا باید سرویس قابلمه بخریم ؟!

چرا باید سرویس قابلمه بخریم ؟!

در این مقاله میخواهیم به بررسی این موضوع که خرید سرویس قابلمه چه ضرورتی دارد بپردازیم پس با ما همراه باشید:

 همانطور که میدانید در عصر کنونی در همه ی خانه ها برای پخت و پز غذاهای مورد نیاز، از انواع سرویس های پخت و پز یا سرویس قابلمه استفاده می‌کنند. بدیهی است که هر فردی برای طبخ یک غذای عالی همراه با بالاترین کیفیت نیاز به یک سرویس قابلمه ای دارد که از کیفیت بالایی برخوردار باشد. قابلمه های گرانیتی چند لایه از جدیدترین نوع  سرویس های پخت و پز محسوب می شوند که از لحاظ کیفیت سطح بسیار بالایی دارند. سرویس های قابلمه تیارا کالا هم از برترین سرویس های موجود در بازار هستند که از مرغوب ترین گرانیت چندلایه ساخته شده اند.

قابلمه از اصلی ترین وسایل پخت و پز بین تمام ظروف موجود در آشپزخانه است که حتی جای خالی بسیاری از ظروف را به راحتی پر می کند به صورتی که حتی اگر برای سرخ کردن غذاها ملزم به استفاده از تابه نیستیم  قابلمه می تواند جایگزین مناسبی برای این امر باشد. حتی به تازگی و به روش دم انداختن، کیک ها و کاپ کیک های خوشمزه ای هم می توان در آن ها درست کرد.

همانطور که میدانید قابلمه از قدیم و با ظاهری متفاوت مورد استفاده قرار می گرفته است که با گذشت زمان به قابلمه هایی که در حال حاضر در منازل ما وجود دارد، با دسته ها و درب های مناسب، کف های سه لایه، پوشش های مختلف و رنگ های متفاوت تغییر شکل پیدا کرده اند. حتی قابلمه ای سنگی با شکل وظاهر کاملا ابتدایی در کشور مکزیک پیدا شد که طبق تحقیقات باستان شناسان قدمت آن به ۹۰۰۰ سال پیش باز می گردد.

قابلمه ای که می خریم چه سایزی باید باشد تا مناسب آشپزخانه باشد؟

معمولا قطر داخلی قابلمه (به سانتی متر) بیانگر سایز آن است. برای مثال هنگامی که در مورد  قابلمه ای با سایز ۲۴ صحبت می کنیم مقصود قطر آن است که ۲۴ سانتی متر است.

اما  یک سوال مهم دیگری نیز ممکن است پیش بیاد و آن این است که، بهتر است در آشپزخانه ی ما چه سایزهایی از قابلمه وجود داشته باشد ؟ شاید بسیاری از افراد برای پاسخ به این سوال بگویند که اگر یک سایز مثلا ۲۰ و یک سایز ۳۰ داشته باشند کافی است. اما واقعیت این است که ما بسته به نیازمان سایزهای مختلف را تهیه می کنیم. اینکه حتما یک سایز ۳۰ داشته باشیم تا هم برنج به تعداد افراد خانواده را در آن دم کنیم و هم وقتی به تعداد بالا مهمان داشتیم در آن غذا درست کنیم اما در واقع این باور، باور درستی نیست.

چرا؟

چونکه قابلمه با سایز ۳۰ مناسب طبخ غذا به تعداد ۱۰ نفر است، اگر برای ۴ نفر در آن برنج دم بیندازیم مقدار زیادی از برنج ته دیگ شده و مقداری از ارتفاع ظرف فقط داغ می شود و در واقع بلا استفاده است و این اتفاق عمر آن را کوتاه می کند. ضمن اینکه اینگونه از قابلمه بیشتر استفاده شده و دوام کمتری خواهد داشت. اگر سایزهای مناسبی برای هر تعدادی داشته باشیم و از هر کدام مطابق با نیاز استفاده کنیم و عمر و دوام ظرف بیشتر خواهد شد.

چه جنسی مناسب برای سرویس قابلمه است ؟

در بین ظروف یا سرویس های پخت و پز، ظروف گرانیتی از بقیه ی مدل های موجود بسیار بادوام تر و با کیفیت تر می باشند. توجه داشته باشید که قابلمه های گرانیتی از همه ی مزایای قابلمه های تفلون و سرامیکی برخوردار هستند و دوام بسیار بالاتری نسبت به این قابلمه ها دارند.

مزایای قابلمه های گرانیتی

یک قابلمه گرانیتی اصل به هیچ وجه دچار زنگ زدگی نمی شود.

هسته داخلی قابلمه گرانیتی باعث می شود حرارت با سرعت و به طور یکنواخت پخش شود.

سطح تیره گرانتیت باعث جذب سریع گرما و کاهش زمان پخت و پز می شود

شما می توانید بدون هیچ مشکلی این قابلمه ها را داخل فر بگذارید.

به خاطر سطح صاف و براق مواد پوشاننده، تمیز کردن این قابلمه ها بسیار آسان است.

پوشش گرانیتی داخل قابلمه، ماندگاری بالاتری نسبت به سرامیک دارد.

اگر هنگام استفاده به درستی مراقبت شوند، طول عمر بالایی دارند.

به دلیل سنگی بودن پوشش استفاده شده ، گرما به صورت یکپارچه در ظرف پخش می شود و غذا در آن دیرتر از یک ظرف معمولی می سوزد.

چون گرانیت ماده ای طبیعی است، طعم غذا را تغییر نمی‌دهد.

نسبت به قابلمه های سرامیکی سبک تر هستند.

به راحتی می توانید آن ها را داخل ماشین ظرف شویی قرار دهید.

قیمت مقرون به صرفه در برابر کیفیت بسیار بالای قابلمه گرانیتی از دیگر مزایای بارز آن محسوب می شود.

 

معایب قابلمه های گرانیتی

از آنجایی که قابلمه گرانیتی دارای لایه نازکی است، برای حفظ گرما چندان مناسب نبوده و گرم ماندن غذا برای مدت طولانی در آن میسر نیست.

استفاده از ظروف تیز یا فلزی برای هم زدن یا کشیدن غذا در تابه یا قابلمه گرانیتی ممکن است به پوشش آن آسیب برساند.

هنگام پخت و پز باید از حرارت متوسط استفاده کنید.

از نظر تنوع رنگ و طرح محدود هستند.

نکته ی مهم در خرید ظروف گرانیتی و تفلون

نکته مهم : در موقع خرید ظروف گرانیتی و  ظروف تفلون حتما ابتدا به مارک این ظروف دقت کنید و از برندهای متفرقه به خاطر قیمت پایین این نوع محصولات به هیچ عنوان استفاده نکنید .و نیز حتما توجه داشته باشید ظروفی که خریداری میکنید حتما باید دارای نشان استاندارد باشند و چنانچه محصول خریداری شما ایرانی باشد حتما علاوه بر نشان استاندارد ، تاییده از وزارت بهداشت هم باید داشته باشد .

بازرگانی تیارا از اولین دریافت کنندگان نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و به عنوان برگزیده بسیاری از مراجع و نهادهای ذیربط، دارای کلیه مجوزهای رسمی مورد نیاز برای فعالیت در این حوزه است‏.همچنین، در حال حاضربازرگانی تیارابا توجه به استقبال چشمگیر کاربران و مشتریان خود، پرمخاطب‏‏‏‌ترین و پربازدیدترین وب‏ سایت تجاری کشور است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر  میتوانید با ما در ارتباط باشید .

در پایان صمیمانه از همراهیتان سپاس گزاریم امیدواریم مطالعه این مطالب برایتان سودمند بوده باشد.

راه های ارتباط با ما :

 نشانی :

استان تهران-میدان شوش-خیابان صابونیان-مجتمع تجاری نور-طبقه +7- واحد4

 ایمیل :

Tiarakala.info@gmail.com

 ثبت و اعلام شکایات و انتقادات :

02155470167

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *