مقاله

انتخاب قابلمه جهیزیه

انتخاب سرویس قابلمه جهیزیه:

همانطور که میدانید امروزه انتخاب نوع سرویس پخت و پز اهمیت بالایی پیدا کرده است ،زیرا افراد نسبت به این موضوع که سرویس پخت و پز تاثیر زیادی بر روی سلامتی دارد کاملا آگاه شده اند نمی‌داند که حتما بایستی  در هنگام خرید بررسی شود چرا که نمونه های تقلبی به وفور در بازار وجود دارند و هیچ تضمینی وجود ندارد ، سرویس قابلمه ای که خریداری کرده اید اصل یا تقلبی است ، با ما همراه باشید تا به طور کامل انواع جنس سرویس های قابلمه را بررسی کنیم و همچنین شما را با ویژگی ها و مزایا و معایب هر کدام آشنا کنیم . از جمله از انواع سرویس قابلمه می توان به تفلون ، سرامیک ،گرانیت ، چدن ، سرامیکی و … اشاره کرد .

قابلمه های چدن

در رابطه با چدن باید گفت که در واقع چدن فلزی است که مدت زیادی گرم می ماند. همچنین چدن  آلیاژی از آهن است و می تواند با خراش سطحش زنگ بزند. این نوع از قابلمه ها بطور معمول عمر طولانی و همینطور نسبتا وزن بالایی دارند و برای پخت و پزهای طولانی و یکنواخت هم گزینه های مناسبی به حساب می آیند. به علاوه می توان گفت که قابلمه های چدنی در برابر حرارت بالا مقاومت زیادی از خود نشان می دهند. توصیه ما این است که در زمان خرید قابلمه چدن خود حتما مطمئن شوید که قابلمه‌ای مورد نظر شما فاقد آلومینیوم باشد. نکته ی بعدی در مورد این قابلمه آن است که سرویس قابلمه های چدن گران قیمت هستند و در کنار این موضوع، تنوع رنگی و طرحی زیادی هم نخواهند داشت.

قابلمه‌ی سرامیکی

قابلمه‌های سرامیکی سِری جدیدی هستند که اخیراً وارد بازار شده اند و با سایر محصولات رقابت می کنند. داشتنِ روکش نچسب، نداشتن ترکیبات مضر، پخش و انتقال حرارت به شکل صحیح و مناسب، مقاومت در برابر خراش و خوردگی و نهایتاً قیمت بالا از خواص جنس سرامیک است.

نکته‌ی دیگری که در مورد نگه‌داری از قابلمه‌های سرامیکی به شما پیشنهاد می‌کنیم این است که قبل از قرار دادنِ آن‌ها روی هم حتماً بینشان فوم قرار دهید، آن‌ها را هنگامی که خالی هستند روی شعله و حرارت نگذارید و از قاشق‌های چوبی برای هم زدن غذای داخلشان استفاده کنید.

اگر مراقب روکش آن‌ها باشید که وارد غذا نشود، می‌توانید آن را برای جهیزیه‌ی نظر بگیرید.

قابلمه ی تفلون

اگرچه زمانی قابلمه های تفلون محبوب ترین نوع قابلمه به شمار می رفتند، هر چند با طرح شدن صحبت های در مورد سرطان زا بودن شان خیلی زود طرفداران خود را از دست دادند. از آنجا که ظروف تفلون نچسب هستند، کار کردن با آنها بسیار راحت است همچنین شست وشو و تمیز کردن شان هم دردسری ایجاد نمی کند و برخلاف قابلمه های چدنی و مسی، وزن نسبنا سبکی دارند؛ این عوامل به اضافه سبکی این قابلمه ها و قیمت مناسب شان باعث شده هنوز هم برخی از بانوان سراغ قابلمه های تفلون بروند.

اما توجه داشته باشید که قابلمه های تفلون در مقایسه با قابلمه های استیل، آلومینیومی و… انتخاب های مطمئنی به حساب نمی آیند، چرا که بطور معمول در تهیه ظروف تفلون از کادمیوم استفاده می شود که از فلزات سنگین است به ویژه در ظروفی که استاندارد نباشند، میزان این فلز بیشتر است. این ماده به مرور زمان وارد غذا می شود و احتمال سرطان، کوتاهی قد و ضایعات پوستی را افزایش می دهد. همچنین در تولید هموگلوبین دخالت می کند و باعث کم خونی می شود.

قابلمه های استیل

این نوع از قابلمه از دیگر قابلمه ها بهداشتی تر هستند و دوستدار سلامت اند. عمر طولانی داشته، زنگ نمی زنند و با مواد غذایی واکنش نمی هند. اما حرارت را مستقیم انتقال می دهند، که باعث می شود غذا سریع تر در آن بسوزد.

قابلمه‌های استیل از همه قابلمه‌های دیگر بهداشتی‌ترند اما مشکل جدی آنها این است که، حرارت را مستقیم انتقال می‌دهند. یعنی وقتی یك قابلمه استیل روی حرارت قرار می‌گیرد، غذا سریع در آن می‌سوزد چون سریع تر حرارت آتش را منتقل می‌كند به طوری كه دمای این سوی قابلمه كه روی آتش قرار گرفته و آن سو كه غذا درونش قرار دارد، سریع یكی می‌شود مگر اینكه روی لایه بیرونی آن آلومینیوم یا مس چسبانده شده باشد. البته حتی در این صورت هم دیواره‌های قابلمه حرارت را به شدت منتقل می‌كند وبیشتر مناسب برای  پخت انواع خورش و غذاهای آبدار هستند. بهتر است برندهای معتبر را استفاده کنید که چند لایه اند.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر غذا به ته قابلمه چسبید، با مقداری سرکه یا استیل شو آن را ترمیم کنید. این سرویس  قیمت مناسبی دارد.

قابلمه ی گرانيتی

پوشش گرانيتي هيچ ارتباطي با سنگ گرانيت ندارد. تنها به دليل ظاهر مشابهي كه دارند اين نام براي اين پوشش انتخاب شده است.

قابلمه های گرانیتی در بین پوشش های نچسب، از همه بادوام تر و سخت تر هستند. گرانیت، گرما را نگه داشته و غذا در آن  نسبت به ظروف دیگر دیرتر می سوزد و تمیز کردن گرانیت بسیار آسان می باشد. به دلیل نچسب بودن مصرف روغن را کاهش می‌دهند.

 به اين گونه كه نخستين لايه داخل سرويس قابلمه گرانيتي و تابه گرانيتي،PTFE (تفلون) است و دانه هاي رنگي كه به صورت پراكنده داخل ظرف گرانيتي ديده مي‌شود دانه هاي سخت سراميك است. اين پوشش روي سطح داخلي ظرفي از جنس آلومينيوم خالص، آلومينيوم آلياژي يا استيل قرار مي‌ گيرند.

پوشش گرانيتي داخل قابلمه، نچسبي خوب و ماندگاري بالاتری نسبت به سراميك، مقاومت بيشتر در برابر سايش نسبت به تفلون، همچنين مشخصات بهداشتي بهتري نسبت به تفلون دارد.

بعلاوه طبقه بندی قابلمه ها از نظر جنس، تنوع بسیاری در طرح ها و رنگ ها وجود دارد که با توجه به سلیقه ی خودتان می توانید رنگ و طرح دلخواه را انتخاب کنید.

بازرگانی تیارا از اولین دریافت کنندگان نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و به عنوان برگزیده بسیاری از مراجع و نهادهای ذیربط، دارای کلیه مجوزهای رسمی مورد نیاز برای فعالیت در این حوزه است‏.همچنین، در حال حاضربازرگانی تیارابا توجه به استقبال چشمگیر کاربران و مشتریان خود، پرمخاطب‏‏‏‌ترین و پربازدیدترین وب‏ سایت تجاری کشور است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر  میتوانید با ما در ارتباط باشید .

در پایان صمیمانه از همراهیتان سپاس گزاریم امیدواریم مطالعه این مطالب برایتان سودمند بوده باشد.

راه های ارتباط با ما :

 نشانی :

استان تهران-میدان شوش-خیابان صابونیان-مجتمع تجاری نور-طبقه +7- واحد4

 ایمیل :

Tiarakala.info@gmail.com

 ثبت و اعلام شکایات و انتقادات :

02155470167

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *