مقاله

نکات کاربردی هنگام خرید سرویس قابلمه

نکات کاربردی هنگام خرید سرویس قابلمه

در هنگام خرید سرویس قابلمه بایستی به یک سری از نکات توجه داشته باشید تا از خرید خود بیشترین میزان رضایت را برخوردار شوید.خرید سرویس قابلمه و لوزام آشپزخانه از دغدغه های مهم خانم های  خانه‌دار و نوعروسان برای جهیزیه، است.

 در ادامه به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که به شما در انتخاب سرویس قابلمه کمک کند با ما همراه باشید.

قابلمه های تفلون

همانطور که میدانید قابلمه‌های تفلون از محبوب ترین نوع قابلمه‌ها هستند، اما این نوع قابلمه در مقایسه با سایر قابلمه‌ها نم توانند انتخاب چندان مطمئنی باشند. فلز سنگین کادمیوم که در اغلب این قابلمه ها وجود دارد، با استفاده مکرر از قابلمه وارد غذا می‌شود و احتمال ابتلا به سرطان و بیماری‌های دیگر را افزایش می دهند.

ظروف تفلون ویژگی های بسیار خوبی نیز دارند مانند  نچسب، نسبتا سبک، با کاربرد و شست و شوی راحت و با مصرف کمتر روغن می باشند. چنانچه قصد خرید این نوع قالمه را دارید پیشنهاد میکنیم حتما  از تفلون های تولیدکنندگان معتبر استفاده کنید و در صورت آسیب، پخت غذا درون آن را متوقف کنید.

قابلمه های چدن:

قابلمه های چدن عمر طولانی و وزن بسیار بالایی دارند.  این نوع قابلمه جهت پخت طولانی و یکنواخت مناسب می باشند و در حرارت بالا دوام بیشتری دارند. چدن فلزی است که مدت زیادی گرم می‌ماند.  در خرید این نوع قابلمه حتما دقت داشته باشید که قابلمه‌ای که به نام چدن خریداری می‌کنید فاقد آلومینیوم باشد. چدن، آلیاژی از آهن می باشد و قابلمه چدن واقعی با خراش سطحش زنگ می‌زند. البته توجه داشته باشید که سرویس قابلمه چدن گران قیمت هستند و تنوع چندانی از نظر طرح و رنگ ندارند.

قابلمه های استیل:

قابلمه های استیل نسبت به سایر قابلمه ها بهداشتی تر هستنددوستدار سلامت اند.  این نوع قابلمه عمر طولانی دارد، زنگ نمی زنند و نسبت به مواد غذایی واکنش نشان نمی دهند.از آنجا که این نوع قابلمه  حرارت را مستقیم انتقال می‌دهند،باعث می شود که   احتمال سوختن غذا در آن سریع تر باشد. مناسب پخت انواع خورش و غذاهای آبدار می باشند. توصیه ی ما به شما در مورد خرید قابلمه ی استیل این است که برندهای معتبر را استفاده کنید که چند لایه‌اند. اگر غذا به ته قابلمه چسبید، با مقداری سرکه یا استیل شو آن را ترمیم کنید. این سرویس  قیمت مناسبی دارد.

قابلمه‌های سرامیکی

قابلمه های سرامیکی از جدیدترین انواع سرویس آشپزخانه هستند،  دارای روکش نچسب و بدون ترکیبات مضر و تا حد قابل قبولی مقاوم به خوردگی و خراش هستند. اما باید مراقب باشید تا تکه‌های آن وارد غذا نشود. این نوع قابلمه دارای بدنه و کف چندین لایه هستند که لایه سرامیک یکی از لایه‌های بدنه قابلمه است. حرارت را به خوبی پخش و منتقل می‌کنند. قابلمه های سرامیکی قیمت نسبتاً بالایی دارند به همین دلیل در هنگام استفاده از آنها باید کمی بیشتر دقت کنید.

قابلمه‌های گرانیتی:

قابلمه های گرانیتی در بین پوشش های نچسب، از همه بادوام تر و سخت تر هستند. گرانیت یا سنگ خارا به دلیل جنسی که دارد، گرما را نگه داشته و غذا در آن  نسبت به ظروف دیگر دیرتر می‌سوزد. تمیز کردن گرانیت بسیار آسان می باشد. به دلیل نچسب بودن مصرف روغن را کاهش می‌دهد. و چون گرانیت ماده ای طبیعی است، طعم غذا را تغییر نمی‌دهد.

جنس های دیگری از سرویس قابلمه هم موجود هستند که بیشتر توسط برندهای متفرقه تولید می‌گردند. در ادامه به بررسی این نوع از ظروف پخت و پز که مصارف خاصی دارند و امروزه کمتر استفاده می‌شوند می پردازیم با ما همراه باشید.

قابلمه های آلومینیومی

برخلاف تصور اکثر محصولات مشابهی که در بازار می‌بینید بیشتر از جنس آلومینیوم است و نه فلز روی! فلز روی برای قابلمه مناسب می باشد ولی کمتر یافت می‌شود. آلومینیوم برای سلامت انسان مضر می باشد. نگهداری و پخت مواد غذایی اسیدی مانند آبلیمو، آبغوره، سرکه و شور در این ظروف، موجب خروج آلومینیوم و وارد شدن آن به غذا می‌گردد که بیماری و مشکلات بسیاری را به وجود می آورد.

قابلمه‌های آلومینیومی ارزان هستند که وزن سبکی دارند.حرارت در این قابلمه‌ها به شکل یکنواخت و سریع پخش می گردد. حساسیت آن به ضربه باعث می‌شود که سریع تغییر فرم دهد.

همانطور که اشاره کردیم فلز روی برای قابلمه مناسب است ولی کمتر یافت می شود.

قابلمه های مسی

این نوع از قابلمه هاحرارت را به خوبی و یکسان پخش می کنند. مس قرمز در مجاورت هوا اکسید می‌شود و حالت سبز رنگ می گیرد که در این صورت برای سلامتی انسان ضرر دارد. اغلب داخل مس با فلزی دیگر پوشانده می‌شود تا مس به داخل غذا وارد نگردد. مس با مواد غذایی اسیدی و یا شور باشند واکنش نشان می‌دهد و طعم غذا را تغییر می‌دهد.

نکته‌ی جالب در مورد قابلمه های مسی است است که   این نوع قابلمه در بازار به شکل کیلویی فروخته می‌شود و کار دست هنرمندان ایرانی است. البته برندهای دیگری هم سرویس های قابلمه با این جنس عرضه کرده اند.

قابلمه های شیشه ای

ظروف پخت شیشه ای یا اصطلاحاً پیرکس، یکی از بهترین ظروف پخت و پز می باشند. چنانچه این ظروف بی‌رنگ باشند سالم‌ترین انتخاب برای طبخ غذا خواهند بود و به علت اینکه درون آنها کاملا دیده می شود، حس خاصی را به آشپزخانه می‌دهد. تا زمانی که این ظروف ضربه‌ محکم نخورد و یا دچار  شوک دمایی نشوند، مقاوم هستند. در مدل های جدیدتر حرارت بالا را تحمل می‌کنند.

قابلمه های لعابی

روکش‌ لعابی اغلب روی ظروفی سرامیکی یا چدن کشیده می‌شود. طول عمر روکش لعابی محدود می باشد و در اثر ضربه و نوسان حرارتی از بین خواهد رفت. این نوع ظروف برای گرم کردن کنسرو و قوطی‌ها، پخت غذاهای آبدار و یا نگهداری غذا در فریزر مورد استفاده قرار می گیرد

بازرگانی تیارا از اولین دریافت کنندگان نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و به عنوان برگزیده بسیاری از مراجع و نهادهای ذیربط، دارای کلیه مجوزهای رسمی مورد نیاز برای فعالیت در این حوزه است‏.همچنین، در حال حاضربازرگانی تیارابا توجه به استقبال چشمگیر کاربران و مشتریان خود، پرمخاطب‏‏‏‌ترین و پربازدیدترین وب‏ سایت تجاری کشور است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر  میتوانید با ما در ارتباط باشید .

در پایان صمیمانه از همراهیتان سپاس گزاریم امیدواریم مطالعه این مطالب برایتان سودمند بوده باشد.

راه های ارتباط با ما :

 نشانی :

استان تهران-میدان شوش-خیابان صابونیان-مجتمع تجاری نور-طبقه +7- واحد4

 ایمیل :

Tiarakala.info@gmail.com

 ثبت و اعلام شکایات و انتقادات :

02155470167

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *