مقاله

بررسی سرویس قابلمه استیل

بررسی سرویس قابلمه استیل:

همانطور که میدانید امروزه انتخاب نوع سرویس پخت و پز اهمیت بالایی پیدا کرده است ،زیرا افراد نسبت به این موضوع که سرویس پخت و پز تاثیر زیادی بر روی سلامتی دارد کاملا آگاه شده اند. میدانیم که حتما بایستی  در هنگام خرید بسیار دقت داشته باشیم چرا که نمونه های تقلبی به وفور در بازار وجود دارند و هیچ تضمینی وجود ندارد ، سرویس قابلمه ای که خریداری کرده اید اصل یا تقلبی است ، در این مقاله میخواهیم به بررسی سرویس قابلمه استیل ، مزایا ، معایب و ویژگی های این نوع سرویس بپردازیم پس با ما همراه باشید :

 در ساخت ظروف استیل از ترکیب آلیاژ آهن با فلزاتی همچون کروم، تیتانیوم و نیکل استفاده می‌شود. البته در ساخت ظروف استیل برخی از شرکت های تولید کننده از سرب استفاده می کنند. این فلز در مقادیر ناچیز نیز بسیار خطرناک و مسموم کننده است.

 ترکیب آهن و سایر فلزها سبب استحکام و افزایش دوام این نوع ظروف می‌گردد. بنابراین از بارزترین ویژگی های این محصول میتوان به مقاومت آن ها در مقابل آسیب‌ها و ضربه‌ها، حرارت زیاد و سابیده شدن اشاره کرد. از آنجایی که ظروف استیل لایه محافظی برای نچسبیدن غذا ندارند، هیچ گونه مواد شیمیایی وارد غذا نمی شود. بنابراین ظروف استیل تاثیری روی مزه غذا نمی گذارند و غذا طعم طبیعی خود را حفظ می کند.

 از آنجایی که ظروف استیل لایه محافظی برای نچسبیدن غذا ندارند، هیچ گونه مواد شیمیایی وارد غذا نمی شود. بنابراین ظروف استیل تاثیری روی مزه غذا نمی گذارند و غذا طعم طبیعی خود را حفظ می کند. همچنین باید بگوییم قابلمه های استیل سبک‌ هستند و برای پخت و پز انواع خورشت‌ها و سوپ‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. پخت برنج در این نوع قابلمه سخت است چون این نوع ظروف  خاصیت چسبندگی داشته و امکان دارد  برنج و ته‌دیگ در آن‌ها بسوزد، چنانچه این نوع ظروف را برای پخت برنج استفاده کرده اید بایستی و شعله گاز را کم کرده و مدام حواستان به غذا باشد.

معایب سرویس قابلمه استیل:

  • زنگ زدگی: دو نوع از ظروف استیل در بازار وجود دارند. ظروف استیلی که دچار زنگ زدگی نمی شوند با نام ظروف استیل ضد زنگ وجود دارند. اما چنانچه قابلمه و ظروف استیل مورد استفاده شما قابلیت ضد زنگ بودن را نداشته باشد در کوتاهترین زمان ممکن است دچار زنگ زدگی شود.
  • انتقال کم حرارت: این ظروف رسانش گرمایی بالایی نداشته و برای طبخ غذا با ظروف استیل باید زمان بیشتری را صرف کرد. در واقع باید بگوییم این ظروف دارای قدرت کمتری برای انتقال حرارت به مواد غذایی هستند.
  • چسبیدن مواد غذایی: ظروف استیل برای مواد غذایی سرخ کردنی مناسب نیستند. چنانچه نیاز شد که از آنها برای مصارف سرخ کردنی استفاده شود به طور مداوم باید مواد غذایی را درون آن ها به هم زد تا به کف آن نچسبند.
  • آزاد سازی یون های مضر: نه تنها ظروف استیل بلکه اکثر ظروفی که از آلیاژ های آهن ساخته می شوند و بدون هیچ روکشی مورد استفاده قرار می گیرند در طی پخت و پز با مواد غذایی قادر خواهند بود فلزات سمی و سنگینی که در ترکیبات خود دارند را به مواد غذایی وارد کنند. این فلزات با رسوب در بدن انسان برای سلامت او تهدید بزرگی محسوب خواهند شد
  • سیاه شدن ظروف استیل در طول زمان

با گذشت زمان و استفاده از ظروف استیل در آشپزی این ظروف ممکن است دچار رنگی سیاه شود.

  • واکنش با مواد اسیدی :

اگر غذاهای اسیدی در آن‌ها ریخته شود ممکن است با کروم موجود در آن‌ها واکنش نشان دهد و کروم را برداشت کند. در نتیجه ممکن است موجب مسمومیت غذایی در افراد شود.

توصیه ما به شما این است هرگز برای مدت زمان طولانی از ظروف و قابلمه استیل برای نگه‌داری مواد غذایی استفاده نکنید. زیرا این نوع ظروف اگر در تماس طولانی مدت با برخی از مواد غذایی قرار بگیرند ممکن است دچار تغییراتی شوند و برخی از ترکیباتشان وارد مواد غذایی شود.

نکات مهم در رابطه با قابلمه استیل :

_ از ظروف استیل  نباید برای نگهداری طولانی مدت، غذاهای نمکی یا اسیدی مثل گوشت، گوجه فرنگی، آلو، چغندر، ترشی ها و… استفاده کنید.

_ این نوع ظروف را نباید روی شعله بزرگتر از خود قرار دهید،و نباید بیش از اندازه داغ شوند.

_از مواد سفید کننده و سیم ظرفشویی برای شستن ظروف استیل استفاده نکنید.

_ظرف استیل داغ را نباید بلافاصله زیر آب سرد بگیرید و یا با آب سرد پر کنید.

نکات که در هنگام خرید سرویس قابلمه استیل باید بدان توجه کنید:

کف این نوع ظروف را به دقت بررسی کنید و توجه داشته باشید که به خوبی صیقل داده شده باشد و صاف باشد. به دسته‌های این ظروف توجه داشته باشید که به طور مناسبی نصب شده باشند و پیچ و پرچ با کیفیتی در آن استفاده شده باشد.

تا حد ممکن از محصولات شرکت های معتبر، خریداری کنید.

حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که، آیا شواهدی مبنی بر مضر بودن ظروف استیل برای سلامتی وجود دارد؟

این سوال بسیار مهم است و پاسخ آن با توجه به دیدگاه و سابقه پزشکی شما متفاوت خواهد بود. مثلا اگر به نیکل حساسیت دارید وسایل آشپزی ساخته شده از استیل ضد زنگ و مس ممکن است برای شما مناسب نباشد

با توجه به مطالبی که گفتیم به سادگی می‌توان فهمید که برای انتخاب صحیح ظروف صرفا نباید به زیبایی یا ارزان بودن ظرف توجه کرد، مشخصاتی مانند: بهداشتی بودن و سلامت ظرف، کیفیت و دوام از مهم ترین عامل برای انتخاب ظرف می‌باشند.

بازرگانی تیارا از اولین دریافت کنندگان نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و به عنوان برگزیده بسیاری از مراجع و نهادهای ذیربط، دارای کلیه مجوزهای رسمی مورد نیاز برای فعالیت در این حوزه است‏.همچنین، در حال حاضربازرگانی تیارابا توجه به استقبال چشمگیر کاربران و مشتریان خود، پرمخاطب‏‏‏‌ترین و پربازدیدترین وب‏ سایت تجاری کشور است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر  میتوانید با ما در ارتباط باشید .

در پایان صمیمانه از همراهیتان سپاس گزاریم امیدواریم مطالعه این مطالب برایتان سودمند بوده باشد.

راه های ارتباط با ما :

 نشانی :

استان تهران-میدان شوش-خیابان صابونیان-مجتمع تجاری نور-طبقه +7- واحد 4

 ایمیل :

Tiarakala.info@gmail.com

 ثبت و اعلام شکایات و انتقادات :

02155470167

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *